Viola Assistans

Lediga tjänster

Arbeta hos Viola Assistans

Vi är ett växande företag med brukare över hela stor Stockholm och rekryterar därför kontinuerligt personal.

Att arbeta som personlig assistent innebär hela det ansvar som är förenat med att ha en annan människas liv i sina händer. Det är också ett yrke som ger mycket glädje och tillfredställelse. Vi erbjuder alla anställda handledning och utbildning efter behov.

Att arbeta som personlig assistent är att utföra de viktigaste och mest meningsfulla arbetsuppgifter man kan tänka sig. Du har en uppgift som går ut på att hjälpa en funktionsnedsatt medmänniska att leva ett så normalt liv som möjligt genom att vara hans/hennes förlängda arm. Du hjälper till i hans/hennes vardag med allt detta innebär, såsom att utföra hushållssysslor, att bistå vid påklädning, med personlig hygien, matlagning och vid läkarbesök. Arbetet är oerhört variationsrikt då det är brukarens individuella behov som styr uppgifterna.

För att passa som personlig assistent måste du framför allt ha förståelse för assistansbrukaren och den roll du spelar i hans/hennes liv. Du måste vara lyhörd, social, serviceinriktad samt kunna sätta dig in i assistansbrukarens situation och förstå dennes personliga önskemål och behov. Det är också viktigt att du är mogen som individ, har hög integritet, att du är flexibel angående dina arbetsuppgifter samt att du är en lyhörd lyssnare och observant iakttagare.

En bra personlig assistent tar initiativ och hjälper assistansbrukaren att nå en högre livskvalitet. En bra assistent har ett varmt hjärta, en ödmjuk människosyn, är flexibel och hjälpsam, och trivs med att ge en personlig omsorg med stor omtanke!

Att du som personlig assistent trivs med ditt arbete och ditt företag är en viktig förutsättning för att assistansen ska fungera riktigt bra. Vi på Viola Assistans AB är mycket måna om att våra personliga assistenter ska trivas hos oss.

Ansök

Skicka in din ansökan via e-post till info@violaassistans.se – eller via vårt kontaktformulär så hör vi av oss inom 2 veckor.